mondtam már, hogy mindig is foglalkoztattak a reklámok? hatásmechanizmusuk - hű, szép hosszú szó! -, képi világuk, szóval érdekelnek és kész. volt egy szakasza az életemnek, mikor gondolatban határozottan valamiféle reklámgurunak készültem. aztán ez elmúlt, de az érdeklődés megmaradt, annak ellenére, hogy országunkban igen kevés az igazán jó hírdetés.
nem akarok most azon sajnálkozni, hogy nálunk a német típusú reklámok terjedtek el, pedig az angolok ebben - is - sokkal jobbak, sajnálkoztak ezen már mások eleget. bár az igaz, hogy nem értem, a pár jól sikerült "vicces" reklám óriási sikerén kívül mi kellene még bizonyítéknak, hogy a készítők elhiggyék, fantáziával többre mennének. persze lehet magyarázni bármit egy multinak, aki még az alkalmazott színek árnyalatát, a szereplő mosolyának mértékét és még ki tudja mit is leszabályoz, hogy egységes képet mutathasson az egész világon, akinél annak is örülni kell, hogy egyáltalán csináltat reklámot nálunk, nem pedig hozza kintről.
de nem erről akartam írni. a cipőt a cipőboltból szlogent azóta kezdtem határozottan jónak érezni, amióta megindult a merthülyeazértnemvagyok reklám. ne mondja senki, hogy ez legalább megpróbált vicces lenni, mert abban igaza lenne, sőt!, lennének jónak mondható filmjei is, csak ez a szlogen! csak ezt tudnám feledni. talán ha az első filmek után nem erőltetik tovább, a végtelenségig, főleg óriásplakáton, reklámtáskán, na ott aztán igazán durva és primitív. persze a születésnapon mindenkinek feltűnt, hogy a hülyeség ünnepel, megjelentek a köszöntő plakátok is. ezen alkalomból a fukar bolt most újfent intelligens plakátokkal borítja be a várost: 10 év hülyítés helyett - olcsóság itt, szülinap ott. azt azért megemlíteném, hogy ezen cég mondatait, kifejezéseit büntetném. nyelvészeti bűncselekmény az, amit a fukar szóval művelnek.
futólag láttam ma egy tv reklámot, úgy tűnik a másik elektronikus sem akar lemaradni, mirigyes reklámjai újabb gyöngyszemét leforgatva igyekszik alulmúlni a színvonalat.
ezeknél a cégeknél pénz van dögivel, csak ízlés dolgában nem az igaziak. rettentő lazák, fiatalosak, és közvetlenek akarnak lenni, sőt azt sem vonom kétségbe, hogy reklámjaikkal rettentő sok embert érnek el, akiknek tetszik amit látnak, de ....
nálam ez a 'de' a probléma.