a jegyet egy nappal előtte rendeltem neten, de csak a második moziban volt szabad szék normális helyen, lefoglaltam. 8 előtt nem sokkal megvettük a kukoricát, elfoglaltuk a helyünket és vártunk. jöttek az előzetesek, mind besorolás alatt és tele erőszakkal, a reklámok, majd felkapcsolták a villanyt és vártunk, vártunk. lassan megtelt a nagyterem, lekapcsolták a fényeket, indult a film.
első döbbenet: a nő szinkronja. ez volt az előző kettőben is? ott miért nem tűnt ennyire természetellenesnek? kétszer sikoltozik is a filmben, na az igazán borzasztó. na azért a többi szinkron sem méltó semmiféle dícséretre, fahangú mindenki, az üvöltözős jelenetek egyszerűen ... khm ... mókásak.
az elejét nem értettük, de ültünk csendben, gondoltuk a hiba bennünk van, elvégre elfelejtettük a második rész komplett cselekményét, különös tekintettel a végkifejletre.
na jó! a film annyira szar volt, hogy még ahhoz sincs türelmem, hogy szép sorjában leírjam a borzalmakat. sok, sok, rettentően sok pénzt öltek bele, ez nyilvánvaló, de a forgatókönyv, a rendezés, az egész egy nagy kalap szar.
a történet zavaros, próbáltuk ugyan bogozni, de nem sikerült. mire eljutunk a végső csatához addigra a közönség nagy része unalmában már kiszenvedett. röhögünk az árbósok körül ringispingiző kalózokon, bár inkább sírni kellene az egészen, annyira kínos.
a filmben mindenki - tényleg mindenki, csak a majom nem, de még a papagáj is - mond valami okosat, nagyon okosat, bölcset. egyik szereplő belenéz a másik szemébe és hinti az észt. nem gondolom, hogy csak a szinkrom miatt lett ostoba a párbeszédek túlnyomó része.
az pedig, hogy _minden_ szituációban van valami nem odaillő - ostoba - poén, na az már tényleg több a soknál. fogalmam sincs, hogy a forgatókönyv meg(rém)álmodója, vagy a rendező találta ki, hogy ennyire jópofák lesznek, de valaki szólhatott volna nekik, hogy fogják vissza magukat.
a film első részében gyönyörűen kiderül, hogy mennyire szar szinésznő is keira knightley és mennyire semmit nem tud mesterségéről orlando bloom. (mielőtt felzúdulás lenne: a csaj gyönyörű. a love actuallyban jó, az előző karibi részekben is elmegy, de azokban egyikben sem volt igazán hangsúlyos a szerepe. na itt most kap lehetőséget. a tünde fiúról pedig nem is érdemes sok szót ejteni, egy film hozott neki sikert, érdekel meddig tart az még ki.
még szerencse, hogy jó fél óra elteltével feltűnik végre johnny depp, aki hozza a várt formát a várt színvonalon.
az pedig, hogy a mozi a két és fél órás filmet 15 perc szünettel vetítették csak hab volt a tortán. bár így utólag be kell látnom, mászkálás nélkül nem biztos, hogy kibírtam volna a végét.
azt írja a port, hogy "minden idők legsikeresebb kalandfilm-sorozata elérkezett a végkifejlethez." remélem igazuk van, bár a film befezezése egyáltalán nem lezárás, két év és jack sparrow az élet vize után fog hajózni, elizabeth lélekben is elszakad megholt férjétől és a negyedik rész lesz az ő nagy egymásra találásuk.
mikor ment a vége főcím, nagyobbik csak annyit mondott: anya, jegyezzük meg ki rendezte, nehogy megnézzünk tőle véletlenül egy másik filmet is. nos, a rendező: gore verbinski.
hazafelé, levezetendő a traumát, betértünk a falu szélén lévő elízium sörkertbe, vettünk magunkhoz sört és én egy kis jégert. két utcányit gondoltam lehet vezetni ittasan is.